Saturday, May 1, 2010

aku terdakwah...

Assalamualaikum...

Aku terdakwah...apa ni????

Sebenarnya, sewaktu menulis post ini, aku sedang mengendalikan satu program yang diberi nama Syabab dan Fatayat...

Melihat kepada persembahan mereka membentang, aku terfikir adakah aku mampu untuk memberi penerangan tentang hal-hal yang berkaitan Islam???

Mereka mampu menjawab dengan baik, tapi aku....

Aku menyeru orang supaya berbuat baik tapi aku........

Tetapi....

Bukankah kita menyeru orang untuk berbuat baik supaya kita juga berbuat baik???

Kalau ada orang kata..." eh..aku tak boleh berdakwah la, xpela, aku baiki diri dulu"

Adakah bila dia sendirian tu, dia akan menjadi baik dengan sendirinya????

Kita kene menyeru orang lain untuk buat kebaikan supaya kita sendiri sedar dan tahu bahawa kita pernah menyeru. Bila kita ingat kita pernah menyeru kpd org lain, maka kita masih boleh mengubah diri supaya kita ikut apa yang kita cakap...

No comments:

Post a Comment

Salam Ukhuwah

Glad to be a muslim

Can feel two biggest ni'mah

Iman and Islam

Proud to be a Muslim

I'm Muslim

You're Muslim

So,be like Muslim(-ah)

Glad to know you

Please Allah..Please

Give me Your Hidayah...